Carlo Maratti

Carlo Maratti, Francesco Solime­na ile birlikte Avrupa’da “görkemli üslup”u (grand manner) yaratmış, 17. yüzyıl sonlarında Roma okulunun önde gelen ressamlarından ve barok resmin son büyük ustalarından (d. 15 Mayıs 1625, Camerino, Papalık Devletleri – ö. 15 Aralık 1713, Roma).

Küçük yaşta Roma’ya gitti ve eğitimini orada yaptı. 1650’de, S. Giuseppe dei Falegnami Kilisesi’nde yaptığı “İsa’nın Do­ğumu” ile ün kazandı. Birkaç yıl sonra Papa III. Alexander’ın dikkatini çekince birçok altar panosu siparişi aldı. “Aziz Augusti­nus’a Açıklanan Üçlemenin Gizi” (y.1655, Sta. Maria dei Sette Dolori Kilisesi, Roma), “Meryem’in Aziz Filippo Neri’ye Görünme­si” (y. 1675, Pitti Sarayı, Floransa) ve “Meryem, Aziz Carlo ve Aziz Ignatio ile Birlikte” (y. 1685, Sta. Maria in.Vallicella Kilisesi, Roma) bu altar panolarından bazı­sıdır. Yaptığı Meryem Ana resimlerinin çok beğenilmesi nedeniyle Maratti’ye Carluccio delle Madonne adı takıldı. Roma’daki sa­raylara dekoratif tavan resimleri de yapan Maratti, aynı zamanda İtalya’daki en seçkin portre ressamlarından biriydi (“Papa IX. Clemens”, Ermitaj, Leningrad).

Erken dönem yapıtları üzerinde ilk hocası Andrea Sacchi’nin etkileri görülür. Onun aracılığıyla Annibale Carracci ve Raffaello’ nun sanatını tanıdı. Böylece Pietro da Cortona, G.B. Gaulli ve Padre Pozzo gibi barok ressamlara karşı, kuramsal düzeyde de olsa, klasikçiliği savunur duruma geldi. Ama yapıtları bütünüyle klasikçi değildir. Barok akıma özgü görkemliliği büyük bir özgürlükle uygulamış, Karşı-Reform hare­ketinin dogmalarını parlak bir anlatımla betimlemiştir.

  • Carlo_Maratta_08
  • Francesca Gommi Maratta, by Carlo Maratta
  • Carlo_Maratta_01
  • Carlo_Maratta_02
  • Carlo_Maratta_03
  • Carlo_Maratta_04
  • Carlo_Maratta_05
  • Carlo_Maratta_06
  • Carlo_Maratta_07

 

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Previous Article

Maraton

Next Article

Marattiaceae

Related Posts