Elmer Rice

Elmer Rice, Amerikalı oyun yazarı. En İyi Oyunları Ekleme Makinesi ve Pulitzer ödüllü New York kiralık hayatı drama ile tanınır (d. 28 Eylül 1892, New York kenti; ABD, ö. 8 Mayıs 1967, Southampton, Hampshire, İngiltere).

1912’de New York Hukuk Okulu’nu bitirdi. Daha sonra oyun yazarlığına başladı. Bir melodram olan On Trial (1914; Duruşmada) adlı ilk yapıtında sinemada kullanılan geriye dönüş tekniklerini uyguladı. The Adding Machine’de (1923; Hesap Makinesi) dışavurumcu Alman tiyatrosunun tekniklerini kullanarak 20. yüzyılda insanın insanlıktan uzaklaşması temasını işledi. New York kentindeki bir çöküntü mahallesinde geçen ve gerçekçi bir trajedi olan en önemli oyunu Sireet Scene (1929; Sokak Sahnesi) ile Pulitzer Ödülünü kazandı. Bu oyun sözlerini Langston Hughes’un yazdığı, müziğini ise Kurt Weill’in bestelediği popüler bir müzikale uyarlandı (1947). Counsellorat-Law’da (1931; Dava Vekili) hukuk mesleğine eleştirel bir bakışla yaklaşan Rice, We, The People (1933; Biz, Halk); Judgemeni Day (1934; Yargı Günü) ve 1930’larda yazdığı öbür birçok oyununda Nazizmin kötülüklerini, Büyük Bunalım’ın doğurduğu yoksulluğu ve ırkçılığı eleştirdi. Ayrıca çeşitli romanlarla Minority Report (1963; Azınlık Raporu) adli bir otobiyografi yayımladı.

Felsefi konulara olan ilgisi nedeniyle Feylesof olarak anılan şair ve yazar

 

 

Sen de birkaç kelam et...

4 + seventeen =

Select Language