Francisco Ribalta

, ’nun (İtalya) başlattığı gerçekçi üsluptan etkilenen ilk İspanyol ressamlardan (d. 1565, Castellön de la Plana ö. 12 Ocak 1628, Valencia, İspanya). Biçimlere: sağlamlık kazandırmak amacıyla ışık-gölge karşıtlığını ülkesinde ilk kullanan sanatçıdır. Kendinden sonraki İspanyol ressamlarını önemli ölçüde etkilemiştir.

Önce Navarrete el Mudo’nun yanında El Escorial’de, daha sonra da Madrid’de çalıştığı sanılır. İlk döneminden günümüze ulaşan tek yapıtı, maniyerist üsluptaki “’tir (1582, Ermitaj Müzesi, PeRibas, Öscar 388 Petersburg). 1598’de Valencia’ya giden Ribalta, Başpiskopos Juan de Ribera’nın desteğiyle büyük bir atölye kurdu. Bu dönemde yaptığı Algemesi Kilisesi’ndeki “Santiago Altar Panosu” (1603, 1610) gibi yapıtları taklitçi ve sıradan olmakla birlikte, 1612’den sonra özgün ve görkemli resimler gerçekleştirdi. “Şarkıcı’ (Prado Müzesi, Madrid), “Aziz Bernard’ı Kutsayan Isa’ (Prado : Müzesi, Madrid) ve “Portacoeli Altar Panosu’ (İl Güzel Sanatlar Müzesi, Valencia) gibi anıtsal görünümleri, hacimli figürleri, yalın kompozisyonları ve gerçekçi ışık kullanımlarıyla dikkati çeken yapıtlar yarattı. Bu geç dönem resimleri, Velâzguez, Zurbarân ve Jose de Ribera gibi 17. yüzyıl ressamlarının yapıtlarının habercisidir.

Akışkanlar mekaniğinin anlaşılmasında önemli katkıları olan, ısının mekanik eş degerini tam olarak saptayan ilk bilim adamı

 

No Responses

  1. uzman06 Ekim 17, 2019

Sen de birkaç kelam et...

eleven − 8 =

Select Language