Giovanni Mardersteig, Bodoni Atölyesinde baskı sanatının en güzel örneklerini çıkartmış basımcı ve tipografi ustası (d.8 Ocak 1892, Weimar, Almanya, ö.27 Aralık 1977, Verona, İtalya).
1917’de, Kurt Wolff’un Leipzig’deki yayınevine girerek bir dizi sanat kitabının basımını üstlendi; ayrıca Genius adlı sanat dergisini yönetti.
1922’de, İtalya’da Lugano yakınlarındaki Montagnolfya yerleşti ve Bodoni Atölyesi’ ni kurdu. İlk kitabı (1923) Poliziano’nun Favola d’Orfeo’suydu (Orpheus’un Öyküsü). Bu dönemde, Shelley’nin Epipsychidion, Dante’nin La Shakespeare’in vita nuova Tempest (Yeni Hayat) gibi yapıtlarının da baskılarını yaptı. Elle çalıştırılan makinede tek başına bastığı bu kitaplarla uluslararası ün kazandı. İtalyan hükümetinden, Giambattista Bodoni’nin özgün matrislerini kullanarak hurufat dökme iznini aldıktan sonra baskılarının çoğunu bu matrislerle yaptı.
1927’de hükümetin açtığı bir yarışmayı kazanarak, Gabriele D’ Annunzio’nun yapıtlarının resmi baskılarını yapmakla görevlendirildi. Verona’da, yazarın evine yakın bir yerde beş yıl çalışarak 50 ciltlik bir dizi hazırladı. Bundan sonra bir yıl, İskoçya’da Collins Cleartype Basımevi’nde çalıştı ve Fontana adlı karakteri geliştirdi.
İtalya’ya döndüğünde Bodoni Atölyesi’ni bu kez Verona’da kurdu. Evinin bir odasında, elle çalışan eski bir baskı makinesiyle son derece özenli baskılar gerçekleştirdi. Fontana’ya ek olarak Dante, Griffo ve Zeno adlı karakterleri geliştirdi.
1947’de bir yandan da Verona’daki Valdonega Basımevi’ni yönetmeye başladı. Ölümünden sonra başına oğlu Martino’nun geçtiği bu kuruluş, Bodoni Atölyesi’ndeki özenli işçiliği korurken daha büyük baskılar yapmaya yöneldi.
XIV. Louis’nin hizmetinde çalışan ve Versailles Sarayı’nı tamamlayan Fransız mimar ve kent plancısı