Otto Ludwig, özellikle novella türünün gelişmesine katkıda bulunan gerçekçi öyküleriyle tanınmış Alman romancı, oyun yazarı ve eleştirmen. Ortaya attığı “şiirsel gerçekçilik” terimi sonradan birçok çağdaşının yapıtını nitelemek için kullanılmıştır (d. 11 Şubat 1813, Eisfeld, Thüringen – ö. 25 Şubat 1865, Dresden, Saksonya).
Ticaretle uğraşması beklenirken genç yaşta şiir ve müzikle ilgilendi. 1838’de Die Köhlerin (Kömürcü Kadın) adlı bir opera yazdı. Meiningen dükünün koruması altında Leipzig’de Mendelssohn’un yanında (1839) müzik öğrenimi gördü. Ama sağlık sorunları ve çekingenliği yüzünden müziği bıraktı. Dresden ‘e yerleşerek edebiyat çalışmalarına yöneldi; öykü ve oyun yazmaya başladı.
Ludwig Die Erbförster (1850; Orman Memuru) adlı psikolojik oyununda Schiller’in tarzında olmayan bir Alman trajedisi yazmayı denedi. Oyun ilgi uyandırmakta gecikmediyse de ancak bir ölçüde başarılı oldu. Daha önemli yapıtları sayılan ve Thüringen’deki yaşamı konu alan öyküleri ise ona çok daha kalıcı başarı sağladı. Tıpkı oyunları gibi ayrıntıların dikkatle işlendiği, titiz ve psikolojik çözümlemelerin yapıldığı bu yapıtlarının en önemlileri Die Heiterethei und ihr Widerspiel (1851; Şen insanlar ve Karşıtları) ile Zwischen Himmet und Erde’dir (1855; Gök ile Yer Arasında). Shakespeare Studien (1891; Shakespeare incelemeleri) yapıtıyla yetenekli bir eleştirmen olduğunu ortaya koyan Ludwig’in edebiyat kuramıyla fazlaca ilgilenmesinin yaratıcı bir yazar olarak başarılarını bir ölçüde engellediği düşünülebilir.
Royal Academy’nin kurucusu ve ilk başkanı olan, Sir ünvanlı 18. yüzyıl İngiliz ressamı