Roger Martin du Gard, 1937’de Nobel Edebiyat ödülü’nü almış, Fransız romancı ve oyun yazarı (d. 23 Mart 1881, Neuilly-sur-Seine – ö. 22 Ağustos 1958, Belleme, Fransa).
Arşivcilik ve paleografi öğrenimi gördü. İlk kez Jean Barois (1913; Jean Barois,1963) adlı yapıtıyla ilgi çekti. Bu romanda dinsel inançları ile bilimsel kuşkuculuğunu bağdaştırmaya uğraşan bir adamın öyküsünü ele aldı ve Dreyfus Olayı’na yer verdi. İki Dünya savaşı arasında en tanınmış çalışması olan Les Thibault (1922-40) adlı romanını yazdı. Bir ailenin tarihini anlatan bu yapıtta, Fransız burjuvazisinin 19. yüzyıl sonlarından I. Dünya Savaşı’na değin olan dönemde karşı karşıya kaldığı toplumsal ve ahlaki sorunları ele aldı. Bu kitabın ilk cildi Türkçede Thibault’lar (1:) Gri Defter (1982) başlığıyla yayımlandı.
Martin du Gard’ın öteki yapıtları arasında Fransa’da kırsal yaşamı anlatan Vielle France (1933; Postacı, 1967) ile dostu Andre Gide üzerine bir inceleme olan Notes sur Andre Gide (1951; Andre Gide Üzerine Notlar) sayılabilir. Ayrıca bastırılmış eşcinselliği konu alan bir oyun olan Un Tacuturne (1931; Suskun Adam) ile Fransız köy yaşamını anlatan Le Testament du pere Leleu (1914; Yaşlı Leleu’nun Vasiyeti) ve La Gonfle (1928; Kabarış) adlı iki fars yazdı. 1941’de başyapıtı olacağını umduğu Le Journal du colonel de Maumort (Albay Maumort’un Günlüğü) adlı bir romana başladı, ama tamamlayamadan öldü. Albert Camus’nün önsözünü yazdığı Oeuvres completes de Roger Martin du Gard (Roger Martin du Gard’ın Tüm Yapıtları) 1955’te iki cilt olarak yayımlandı.
Evlilik, cinsellik, aydınların güçsüzlüğü ve çağdaş Amerika’da kadınların rolü üzerine iğneleyici bir üslupla kaleme aldığı yergi dolu yapıtlarıyla tanınan, ABD’li romancı ve eleştirmen