Ma-Xia okulu, Çin resminde manzara okulu. Adını 12. yüzyılın son çeyregı ile 13. yüzyılın başlarında Güney Song Akademisi’nin en önemli temsilcileri olan Ma Yuan ıle Xia Gui’in üslubundan almıştır.
Üyeleri manzaralarında geniş bir boşluk içinde tek tük dağ dorukları ve gövdesi bükülmüş ağaçları işleyerek sonsuz bir mekan duygusu yaratmaya çalışmışlardır. Ma Yuan ve Xia Gui Çin resmindeki bu eğilimin en kusursuz yansıtıcıları olarak kabul edilir.
Ma-Xia okulu kompozisyonlarında imgeler genellikle resmin bir köşesinde verilir, ipek ya da kağıdın geri kalan bölümü bütünüyle boş bırakılır ya da hafıfçe renklendirilir. Dolayısıyla resim düzeni asimetriktir. Fırça izlerinin bir balta ya da keskinin ağaç üzerinde bıraktığı izlere benzemesinden ötürü “balta vuruşu” denen bır fırça tekniği kullanılır ve bu tekniğin dramatik etkisini artırmak için karmaşık mürekkep tonlarından kaçınılır. Genellikle sert ve kesik fırça vuruşlarıyla köşeli çizgiler yeğlenir.
Doğalcı bir yaklaşımla ele aldığı ince uzun insan figürleriyle ünlü, Büyük İskender’in döneminde yaşamış Yunanlı heykelci